Partner serwisu
Drogi i autostrady

Góra Kalwaria potrzebuje obwodnicy. Rozważa blokadę ważnego ronda

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
06-02-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Góra Kalwaria potrzebuje obwodnicy. Rozważa blokadę ważnego ronda
fot. Olivier H, flickr.com, CCA
Góra Kalwaria jest jednym z miast, które mogą pożegnać się w najbliższych latach ze swoją obwodnicą. Dariusz Zieliński, burmistrz miasta i gminy Góra Kalwaria, mówi, że udało się już uzyskać pozwolenie na budowę obwodnicy, a decyzje rządu są zaskoczeniem dla miasta.

– Wypowiedź ministra Nowaka w sprawie odstąpienia od budowy obwodnic wielu miast, a szczególnie naszego miasta, było dużym zaskoczeniem, ponieważ po wielu latach udało się zakończyć procedury administracyjne do uzyskania pozwolenia na realizację tej inwestycji – mówi portalowi „rynekinfrastruktury.pl” burmistrz Góry Kalwarii.

 

– Obwodnica dla Góry Kalwarii jest wręcz niezbędna, ponieważ cały ruch w kierunku południowym na Kozienice, Sandomierz odbywa się drogą krajową nr 79 przez nasze miasto. Budowa obwodnicy nie tylko wpłynie na poprawę bezpieczeństwa drogowego ale uchroni jedyny w skali kraju układ urbanistyczny, degradację budynków, jak również zapobiegnie katastrofie ekologicznej i budowlanej na odcinku ul. Wojska Polskiego czyli osuwaniu się skarpy wiślanej – oznajmia Zieliński.

 

Burmistrz mówi, że od wielu lat prowadzone są rozmowy z posłami reprezentującymi rejon na rzecz poparcia tej drogowej inwestycji, a szczególnie zaangażowany w ten temat jest obecny wicepremier Janusz Piechociński.

 


Większy widok mapy

 

– Rada Miejska mając na uwadze jak ważne jest to przedsięwzięcie dla całego miasta, jak również gminy, powołała Doraźną Komisje ds. Rozwiązywania Problemów Komunikacyjnych w mieście i gminie Góra Kalwaria, która wraz z mieszkańcami zorganizowała już dwukrotnie akcje blokady ronda na skrzyżowaniu dróg krajowych nr 79 i nr 50, co zapewne dotarło do naszych decydentów – informuje portal „rynekinfrastruktury.pl” Dariusz Zieliński i dodaje, że akcja ta była połączona ze zbieraniem podpisów osób domagających się realizacji inwestycji.

 

Burmistrz nie ukrywa, że jeśli stanowisko Ministerstwa Transportu w kwestii obwodnicy Góry Kalwarii nie zmieni się, mieszkańcy zostaną zmuszeni do podobnej akcji w niedalekiej przyszłości. Realizacja tej inwestycji zwiększyłaby bezpieczne poruszanie się po mieście oraz otworzyłaby nowe tereny inwestycyjne, co, jak mówi Zieliński, jest nie bez znaczenia dla rozwoju gminy.

 

Z Ministerstwa Transportu zaczęły płynąć sygnały o możliwości powierzenia budowy obwodnic władzom województw, przy współfinansowaniu ze środków europejskich. – Finansowanie z budżetu województw tak znaczących inwestycji nie tylko dla regionu, ale całego kraju, nie jest do końca dobrym rozwiązaniem – uważa burmistrz Góry Kalwarii. – Tym bardziej, że województwo mazowieckie odprowadza znaczne kwoty tzw. „janosikowego” – dodaje.

 

Dariusz Zieliński przypomina, że województwo ma w planach realizację i finansowanie budowy drogi 742 „bis” jako obwodnicy Konstancina wzdłuż Wisły do projektowanej drogi krajowej nr 79. – Bez centralnego finansowania budowy naszej obwodnicy na pewno jej realizacja przesunie się w dalszą perspektywę – mówi z żalem burmistrz Zieliński.

 

Góra Kalwaria nie jest jedynym miastem, które może zapomnieć na jakiś czas o swojej obwodnicy. Olsztyn, Suwałki, Niemodlin i Kędzierzyn-Koźle zabiegając o tak ważne i potrzebne im drogi posuwają się do działań, które mają skłonić ministra Nowaka do zmiany decyzji w sprawie rezygnacji z budowy obwodnic. Powszechne staje się wprowadzanie zakazu wjazdu ciężarówek do miast, a nawet szantaże grożące utrudnieniami w budowie innych obwodnic.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Drogi i autostrady

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Edyta Wsół 17 października 2014

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Drogi i autostrady

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Rynek Infrastruktury 15 września 2014

Budowa obwodnicy Inowrocławia: Oferta konsorcjum Mirbudu najkorzystniejsza

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Drogi i autostrady

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Edyta Wsół 17 października 2014

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Drogi i autostrady

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Rynek Infrastruktury 15 września 2014

Budowa obwodnicy Inowrocławia: Oferta konsorcjum Mirbudu najkorzystniejsza

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5